פרקט - לא לעשירים בלבד

הפרקט הוא אחד מהשדרוגים המבוקשים בשיפוץ הבית, הוא משרה אווירה נעימה וחמימה והמראה שלו מוסיף עושר ויופי רב. אם פעם זה היה בגדר חלום היום פרקט זה כבר לא לעשירים בלבד, יש מגוון רב של אפשרויות זולות, יפות ואיכותיות.

 

אז יצאנו לחקור ולבדוק את כל האפשרויות עבורכם

 

למה רצפת הפרקט היא כל כך אהובה ומבוקשת?

 

אין יותר קל ונוח מלנקות רצפת פרקט, לא צריך כמויות של מים וחומרים כדי להבריק את הרצפה. ברצפת פרקט כל מה שצריך לעשות זה לטאטא או לשאוב ולהעביר מטלית לחה פעם בכמה ימים והרצפה נראית מצוין. או במקרה של רוב הבתים היום פשוט לקנות I robot  והוא כבר עושה הכל לבד.

 

חמימות ונעימות, זה לא רק נראה יותר חמים ונעים. רצפת פרקט מבודדת ועוזרת לשמור על טמפרטורה נעימה יותר על הרצפה וגם בחלל החדר. כך שבסופו של דבר תורמת גם בחיסכון עלויות חימום הבית.

 

קלות ומהירות בהרכבה, בדרך כלל ההרכבה של רצפת פרקט היא פשוטה מאוד כך שאם יש לכם או לחבר שמוכן לעזור ידיים טובות, אפשר להרכיבה בצורה מאוד פשוטה ומהירה. הרבה יותר פשוט ומהיר מלרצף  את הבית. ובנוסף, אם תחליטו לעבור דירה תוכלו באותה קלות לפרק את הפרקט ולקחת אותו אתכם לדירה החדשה אם תרצו.

 

 

פרקט - קל לניקוי, שומר על טמפרטורה נעימה בבית וקל להרכבה.     אלברו פרקטים

 

איפה הקאצ' ומה החסרונות?

נכון שעם השנים האיכות של הפרקט משתבחת, אך עדיין לרצפת פרקט יש רגישויות לתנאי מזג אויר, לחות ורטיבות. הוא דורש תחזוקה נכונה ופרקט מעץ מלא אפילו דורש טיפול מיוחד אחת לכמה שנים. כך שחשוב מאוד להישמע להוראות היצרן לגבי התחזוקה השוטפת שלו.

 

 

אז נראה שאפשר להחליט פה אחד שהיתרונות עולים על החסרונות, אבל לפני שאתם רצים לבחור פרקט חשוב לקחת בחשבון כמה פרמטרים.

 

* קודם כל להבין מה התקציב שאתם מוכנים להשקיע, יש סוגים שונים של פרקטים וקשת המחירים רחבה מאוד. האם זו דירה שלכם ואתם מחפשים משהו לשנים רבות או שזו דירה שכורה, ומתאים לכם       משהו זול יותר שיוכל להחזיק רק למספר שנים.

 

* תחשבו על הסגנון שלכם, של הרהיטים, של הקירות, התמונות. יש מגוון רחב של דוגמאות וכדאי שיתאים לשאר העיצוב של הבית.

 

* מה רמת התחזוקה שאתם מוכנים להתחייב אליה? יש פרקטים שדורשים תחזוקה יקרה יותר ויש פרקטים עם תחזוקה קלה וזולה יחסית.

 

יש סוגים שונים של פרקטים, לכל אחד יתרונות וחסרונות. בסופו של דבר כל אחד יכול למצוא את הפרקט שמתאים לו ביותר.

 

 

נתחיל מהזול ביותר  - פרקט סינתטי - למינציה - אלטרנטיבה זולה בצורה משמעותית (חצי מחיר או שליש מפרקט מעץ מלא), זו הסיבה שהוא מאוד פופולרי ומבוקש. הוא רך ונעים למגע, נעים מאוד לדרוך עליו יחפים.

הוא מיוצר באופן מלאכותי ובצורה תעשייתית. לוחות העשויים מסיבי עץ דחוסים. על גבי הלוחות  מדפיסים הדפסים שונים של עץ והם מצופים בשכבת ניילון עמידה.

זה שהוא זול לא בהכרח אומר שהוא לא טוב. האיכות של הפרקט הסינתטי בשנים האחרונות השתבחה מאוד והם עמידים וטובים. אם שומרים עליהם לפי הנחיות היצרן, מנקים עם החומרים המותאמים, עם מטלית לחה ולא שופכים דלי מים שלם, הוא יכול להחזיק מעמד לכמה שנים טובות ולהראות מצוין.

 

האופציה הזולה - פרקט סינתטי - למינציה.  אלברו פרקטים

 

שניים במחיר אחד! גם אם אחרי כמה שנים הוא כבר יראה פחות טוב ותרצו להחליפו בחדש  - עדיין יכול להיות שיצא לכם יותר זול מפרקט מעץ מלא.

מכיוון שמדובר בהדפסים ולא בדוגמאות עץ אמיתי יש חזרתיות מסוימת על גבי הרצפה וזה נראה פחות טבעי לחדי העין.

המחירים שלהם משתנים בהתאם להדפסים, ככל שהרזולוציה של ההדפס תהיה טובה יותר ואיכותית כך יעלה המחיר.

ההרכבה של הפרקט הסינתטי היא קלה מאוד, אפשר לבצע אותה באופן עצמאי ומהיר ולא חייבים להזמין איש מקצוע.

 

 

היקר ביותר הוא כמובן - פרקט מעץ מלא – גושני – אלו לוחות המורכבים מקורות עץ אמתי שלא עבר תהליך עיבוד מורכב.  לרב יהיו עשויים מעץ אלון, דובדבן או בוק. הוא נראה איכותי ויוקרתי, ומרגיש מצוין למגע.

 

כשבוחרים פרקט מעץ מלא צריך לחשוב טוב טוב מה הכי מתאים מבחינת הדוגמא והצבע כי זו השקעה יקרה מאוד וסביר להניח שלטווח ארוך במיוחד, לעיתים לכל החיים. לכן רצוי שלא יהיה משהו שימאס עליכם אחרי זמן מה. הפרקט הגושני הוא עמיד לאורך שנים רבות אך ניתן לחדש את המראה שלו באמצעות שיוף ושימון מחדש כל כמה שנים.

ההתקנה של פרקט גושני מסובכת יותר ומצריכה איש מקצוע.

 

הוא רגיש מאוד ללחות ולשמש ישירה ומשתנה בתנאי מזג אוויר שונים. התחזוקה שלו היא יקרה וחשוב מאוד להקפיד עליה על מנת לשמור על העץ בצורה הנכונה והטובה ביותר.

 

 האופציה היקרה - פרקט מעץ מלא – גושני.  אלברו פרקטים

 

 

ויש גם משהו באמצע - פרקט רב שכבתי –  פלטות המורכבות מחיבור של מספר שכבות. העליונה היא מעץ מלא והיא זו שנותנת את המראה הטבעי, המגע והטקסטורה של עץ מלא. השכבות התחתונות מורכבות מתערובת של עץ עם נסורת ודבק. קיימים סוגים שונים עם כמות שכבות שונה. דו שכבתי, תלת שכבתי או יותר. לרב ככל שיש יותר שכבות הוא נחשב לאיכותי יותר מכיוון שיהיה עמיד יותר מבחינת התנפחות או התכווצות. ובכל זאת זה תלוי גם באיכות המוצר ובחברה המייצרת. יש פרקטים דו שכבתיים שהם איכותיים יותר מפרקטיים תלת או יותר שכבתיים, אז חשוב להתייעץ ולבדוק לפני שרוכשים.

 

המחיר של הפרקט השכבתי הוא ממוצע, תלוי באיכות ובכמות השכבות. אם הוא איכותי הוא יהיה עמיד לאורך זמן ונוח יחסית לתחזוקה.

 

יתרון גדול שיש בפרקט הרב שכבתי הוא שבמקרים של כתמים או שריטות ניתן לשייף רק את השכבה העליונה ואין צורך להחליף את כל הפרקט.

 

יש גם משהו בין היקר ביותר לזול ביותר - פרקט רב שכבתי.  אלברו פרקטים. 

 

 

אתם אולי תופתעו לשמוע אבל גם בחדר האמבטיה אפשר היום להוסיף פרקט

אם רוצים את המראה הטבעי, עץ הטיק יעשה את העבודה בצורה מעולה. יש לו מראה יוקרתי ואיכותי. הוא אמנם מאוד יקר וגם התחזוקה שלו לא פשוטה ויקרה אבל הוא עמיד לתנאי הרטיבות והלחות שיש בחדר האמבטיה, וניתן אפילו להתקינו בתחתית המקלחון.

 

האופציה הזולה יותר לחדר האמבטיה זהו הפרקט פולימרי  / ויניל - סינתטי ועמיד 100% למים.

הוא עשוי מ –PVC איכותי עם ציפוי אנטי סליפ למניעת החלקה ורמת השחיקה שלו גבוהה.

 

פרקט פולימרי - ויניל  - עמיד 100% למים.  אלברו פרקטים

 

 

אז הפרקט הוא כבר לא חלום לעשירים בלבד וכל אחד יכול למצוא את הפרקט המתאים לו ביותר.